A Samsung arra figyelmeztette a befektetőit, hogy a második negyedéves eredményeiben 26 százalékos visszaesésre számíthatnak a nyereségben (éves szinten), méghozzá az okostelefonok iránti csökkenő kereslet miatt - leginkább a növekvő harc jelenti a problémát a kínai és az európai piacokon.
A mostani csökkenő trend egyben azt is jelenti, hogy ez zsinórban a harmadik negyedéve a dél-koreai gyártónak, amelyben kevesebb volt a profitja, mint korábban. A világ többi pénzneméhez mérten erősnek tartott won mellett a legnagyobb problémát a mobilokkal foglalkozó divízió jelenti a Samsungnál.
A Samsung az utóbbi időben kénytelen volt a tervezettnél jóval többet költeni marketingre, hogy megszabaduljon a régi alsó- és középkategóriás androidos készülékeitől. A jövőben ezeken a területeken még nehezebb dolga lesz az olcsóságra optimalizált Android One projekt miatt. A Samsung bár eddig vigasztalhatta magát a Galaxy S5-tel és a phabletekkel, de kiderült, hogy a Galaxy S5 egyáltalán nem fogy jól, a phableteket tekintve pedig mindenki az Apple leendő tepsifonjait akarja megvenni. Természetesen mindebből adódóan a Samsung kapcsolódó üzletágai, mint a kijelzős divízió, ugyancsak csökkenő nyereséggel találták szembe magukat.
Fotó: gottabemobile.com