A Nikkei Asian Review értesülései szerint a Xiaomi gőzerővel dolgozik azon, hogy ellephesse a teljes Japán - majd később az ázsiai - piacot szuperolcsó, mindössze 50 dolláros okostelefonokkal. A kínai gyártó a hazájában csúcskategóriásnak számít, meglehetősen alacsony árakkal. 2012-ben 7 millió készüléket értékesítettek, tavaly 19 milliót, idén pedig már 40 milliót akarnak eladni.
A Xiaomi aktuális célpontja Délkelet-Ázsia, de a további piacokat is hamarosan megpróbálja lefedni a cég a Google-től átigazolt androidos guru, Hugo Barra segítségével. Így a Xiaomi elmondhatja magáról azt, amit az Apple az iPhone az 5C-vel nem: valóban olcsó okostelefonokat fognak kínálni.
Nem a Xiaomi egyébként az egyedüli Ázsiában, ami szuperolcsó okostelefonokkal akar hódítani. Állítólag a szintén kínai Coolpad és az indiai MicroMax is ilyen készülékek bevezetésén dolgozik, elsőként Japánban. Ha sikerrel járnak, alapjaiban forgathatják fel a piacot, komoly fejfájást okozva a rivális gyártóknak.