Bár magyar nyelven nem igazán csillogtatják a tudásukat az olyan hangalapú asszisztensek, mint a Siri, a Google Now, az Alexa vagy a Cortana, de mind tudjuk, hogy a hangalapú utasításokat és kereséseket sokszor egyszerűen nem értik az okostelefonjaink.
A valóság az, hogy a problémák hátterében nem a felhasználók különféle akcentusa áll, hanem a felhasznált mikrofonok, amelyeket más technológiákkal szemben évek óta nem fejlesztettek.
A jelenlegi okostelefonokban lévő mikrofonokat jelentős mértékben zavarja a háttérzaj, ezért a messziről érkező hangokat és szavakat eleve nem érti a rendszer. Az ágazat gyakorlatilag az iPhone 5 2012-es megjelenése óta semmit nem fejlesztett a mikrofonok minőségén - a gyártók pedig még csak most kezdenek jobb hardvert és szoftvert követelni a beszállítóktól.
A mikrofonok ágazatában piacvezető Knowles 1,4 milliárd alkatrészt szállított le tavaly, most pedig szoftveresen fejleszti a termékeit - az új algoritmussal remélhetőleg fejlődik a chipek felismerési képessége, illetve csökken a fogyasztása.
Úttörő technológián dolgozik a Vespar is, azonban az leghamarabb 2017 közepén mutatkozhat be élesben.
Sok év elteltével végre az Apple és a riválisai is jobb mikrofonokat akarnak, amelyek könnyebben és messzebbről felismerik a felhasználók hangját. Ezzel párhuzamosan kisebb chipet és fogyasztást is követelnek. Bár a mikrofonok minősége eddig nem fejlődött, a számuk igen: az iPhone 6S-en négy is van - a Samsung ugyanakkor kitart kettő mellett.