A Piper Jaffray elemzője szerint a fogyasztók elégedettsége nagyjából egyforma, ami az iOS és az Android platformokat illeti. Gene Munster az ingyenes top 200-as lista értékeléseit és hozzászólásait tanulmányozva arra jutott, hogy a mindkét platformon jelenlévő 112 app átlagos értékelése Androidon 4,28 pont, míg iOS-en 4,16 pont.
Az adatok szerint az iOS-esek sokkal több értékelést írnak a fizetős alkalmazásokhoz: itt 6,1 millió áll szemben 3,4 millióval. Ami az ingyeneseket illeti, ott viszont a robotos platform az aktívabb: 61,9 és 26,7 millió az értékelések száma a két rendszeren. Az eltérések vélhetően abból adódnak, hogy bár a fejlesztők egyformán célozzák a két platformot, az iOS-esek jobban szeretnek fizetős tartalmakat vásárolni.
Munster azt mondja, a csatát az fokozhatja a jövőben, hogy az Apple és a Google különféle szolgáltatásokkal - mint a Siri vagy a Google Now - igyekszik majd élénkíteni az emberek érdeklődését. Szintén példaként említette a Google hangalapú aktiválását és az Apple Touch ID-ját.