A Google+ hiába volt a világ egyik legnagyobb cégének a jövőbe mutató közösségi oldala, igazán sosem tudott kiteljesedni. A Google mindenesetre nem adta és nem adja fel. Ennek jegyében teljesen megújul a Google+.
Keddtől kapják meg fokozatosan a felhasználók az áttervezett közösségi szolgáltatást, amely a jövőben kifejezetten a közösségekre és a kollekciókra koncentrál majd.
A 2011-ben indult oldalnak technikailag több mint 2 milliárd felhasználója van, a 90 százalékuk mégsem írt soha egy bejegyzést sem. Az aktív felhasználók száma a statisztikai becslések szerint 212 millió, ami a Facebook napi 1 milliárd aktív felhasználójához képest kevés, valójában nem olyan rossz szám.
A Google blogbejegyzése szerint megpróbáltak figyelni az emberekre, és ezért jutottak arra, hogy a legfontosabb a közösség és a kollekció: vagyis az egyes hobbik csoportjai, valamint az érdeklődési területek főbb témái.
Az óriás éppen ezért nem Facebook-szerű beszélgetéseket akar látni az ismerősökkel, a Google+ sokkal inkább koncentrál a jövőben a megosztott hobbikra és érdeklődési körökre.
Az új verzió egyelőre béta, a változtatásokra a következő hónapokban lehet számítani.