A FutureBrand minden évben megvizsgálja a világ 100 legnagyobb vállalatát, megkérdez róluk 3000 fogyasztót és iparági szakértőt 17 országban, majd létrehoz egy márkák szerinti rangsort (ami nem a pénzügyi erősség alapján épül fel).
Az idei évben a világ kedvenc cégének az Apple-t hozta ki az elemzés, amely visszavette az elsőségét a Google-től.
A Google egyébként a piaci értéke alapján már nincs benne a top 100-ban, persze azért, mert egy ideje már az Alphabet része. Így viszont az Apple-nek nem kellett a tavalyi első Google-lel versenyeznie.
Az Alphabet ugyan ott volt a top 100-as listán, de a fogyasztók alig ismerik a nevet, így az csak a 21. helyre fért.
Második helyre került a Microsoft, amelynek fényes közeljövőt jósolnak. A harmadik a Samsung, amelyik a hetedik helyről lépett elő, az innováció és a jövő terén is pozitív kilátások elé néz. A top 10-be került a Facebook és az Amazon is.
Meg kell jegyezni, hogy az Apple olyan időszakban kapta meg a koronát, amikor az elemzők és a kritikusok szerint kissé vakvágányra tévedt. Az iPhone-eladások lassulnak, az idei modell szinte olyan lesz, mint a tavalyi, és egy felmérés szerint csak az emberek 10 százaléka frissítene a hamarosan érkező készülékekre.