Európában ez a verzió általános, amely kategorikusan megtiltja a email marketing üzenetek küldését a címzett előzetes beleegyezése nélkül. Az amerikai törvényhozók azonban többször hangot adtak annak, hogy ők nem ezt, hanem az ún. „opt-out” változatot támogatják, amely a címzettre terheli a felelősséget, jelezze ő a küldőnek, hogy nem kér tőle reklámleveleket. Ott is vannak e verziónak ellenzői, a múlt hónapban pl. a versenyhatóság, az FTC elnöke, Timothy J. Muris figyelmeztetett arra, hogy a jelenlegi törvénytervezet nem vet véget a spamáradatnak.
Angliában pedig a múlt kedden tették közzé a december 11-től hatályos új direktívát, amely 5000 fontos bírsággal „jutalmazza” a kéretlen e-mailek és sms-ek küldését előzetes beleegyezés nélkül. Mivel azonban a kéretlen levelek 90 százalékát az USA-ban adják fel, ezek ellen a direktíva nem nyújt védelmet, ha pedig az amerikai törvényhozás az „opt-out” változatot szavazza meg, még ezzel is fokozza az amerikai szemetelők törvényes védelmét.
Spamtörvény az "opt-in" verzió mellett
Hirdetés
Hirdetés