A várható előrejelzések szerint 2011-ben a teljes PC-piac növekedik majd, elemzők szerint pedig ezt a trendet követi majd az üzleti PC-piac is. Az üzleti szektort kiszolgáló gyártók azonban már a 2010-es évet is pozitívan zárták, és növekvő eredményeket várva tekinthetnek előre.
2010. negyedik negyedévében az üzleti szektorban 41,28 millió számítógépet értékesítettek (beleértve a notebookokat is), szemben az egy évvel korábbi 38,5 millióval. A piacvezető a kategóriában továbbra is a HP maradt, 8,59 milliós darabszámmal, ami negyedéves szinten 8,4 százalékos, éves szinten 5,6 százalékos növekedésnek felel meg.
A Dell a második a ranglétrán, 7,08 millió számítógéppel, ami 12,9 százalékos és 1,8 százalékos negyedéves és éves fölfelé ugrást jelent. A Lenovo ugyanilyen viszonylatban 20,2 és 7,1 százalékot javult, és 6,1 millió eszközt adott el. Eközben az Acer egy negyedév alatt 8,1 százalékról 6,8 százalékra esett vissza. Ennek oka, hogy az Acer főként az európai piacra koncentrált, és a netbookokra. A gyártó a kínai piac megcélzásával kíván javítani a helyzetén, amitől 13-15 százalékos éves piaci részedést várnak, szemben a 2010-es 10 százalékkal.
Az üzleti PC-piac összességében 7,2 százalékos növekedést mutatott a 2010-es évet tekintve. A várakozások szerint 2011-ben további piacnövekedés várható.