Több kísérletet is elvégeztek, amelyben a repülőgép repülési és kommunikációs rendszerét szimulált mobiltelefon hívásoknak tették ki, és több esetben észleltek káros hatást a repülőgép rendszereinek teljesítményében. Bár a repülési rendszerek bizonyos határon belül tolerálják az interferenciát, a tűréshatár nem elegendő - és különösen veszélyes vészforgatókönyvek esetében. A tanulmány megállapítása komoly pofont jelentenek egyes légitársaságok számára, pl. a skandináv SAS számára, amely a közelmúltban jelezte, fontolgatják, hogy lehetővé teszik utasaiknak, hogy repülés közben a híváson kívül mobiltelefonjuk megszokott funkcióit használhassák. A CAA 1996 márciusa és 2002 decembere között 35 olyan incidensről tud, amely brit gépen történt mobiltelefon használata miatt - pl. annyira recsegett a hajózó személyzet fülhallgatója, hogy nem tudtak a toronnyal kommunikálni. A CAA azt javasolja, vezessenek be a légitársaságok olyan biztonsági eljárást, amely garantálja, hogy az utas telefonja az utazás során ki legyen kapcsolva - hogy ezt a repülésbiztonsági üzemmóddal ellátott készülékekre is kiterjesztik-e, egyelőre a jövő kérdése. De ilyen készülék jelenleg csak a Nokia 9210i Communicatora és a Sony Ericsson P800-as modellje.
Mobilveszély repülés közben
Hirdetés
Hirdetés