A Yahoo úgy döntött, hogy miután hosszú hónapokat töltött az ígéretes cégek és tehetségek felvásárlásával, a saját termékeinek a megújításával; éppen itt az ideje, hogy ezt valamilyen formában jelezze az emberek felé. A cég már nem ugyanaz, mint egy vagy két évvel korábban. Éppen emiatt elérkezettnek látták az időt arra, hogy logót cseréljenek.
A végleges dizájn kiválasztása előtt egy apróbb kampányba kezdtek, hogy felhívják rá a felhasználók figyelmét. Az új logónak azt kellene jeleznie és visszaadnia, hogy a cég milyen gyors ütemben fejlődik. Az elképzelés szerint egy modern terv születik majd, ennek keretében pedig egy 30 napos időszak indult, amely alatt mindig más logó lesz látható a Yahoo weboldalán.
A Yahoo ugyanakkor mindenképp meg akarja őrizni a felkiáltójelet a márkanév végén, és a lila színsémához sem akar hozzányúlni. Szerintük ez így vicces, energikus és üdvözlő jelenség. A felhasználók ezzel már annyira nem értenek egyet, azt mondják ugyanis, hogy a Yahoo csak kicseréli a betűtípust, ami nem túl nagy megújulás. A még kritikusabbak szerint ideje lenne lecserélni végre a lilát is.