Ez a rendezvény kissé más, mint hasonló társai: nem az új játékok csillogó-villogó bemutatójáról és dekoratív hostess-lányokról szól, hanem inkább a technikai háttérről szolgáltat információt. Ezért a többi hasonló rendezvényhez képest igen kis helyen, egy seattle-i hotel pár termében került megrendezésre.
A Meltdown az az esemény, amelyen a Microsoft évente bemutatja a Windows alapokon fejlesztő játékkészítők előtt azokat a jövőbeni változtatásokat, melyek őket is érinthetik. Így esett szó a frissen átkeresztelt Windows Vistáról és az új DirectX verziókról is.
Mint mostanában több eseményen, itt is szóba került, tényleg csökkenő piaci tendenciát mutat-e a PC-s játékok piaca, melyről egy ideje már keringenek pletykák. A konzolpiaccal összehasonlítva azonban úgy tűnik, ettől még egy ideig nem kell tartani.
A Windows Vista új, játékokat érintő tulajdonságai közül fontosnak tartották kiemelni a Games Explorer szolgáltatást, valamint a szülői felügyelet beépítését az operációs rendszerbe.
Szó volt az Xbox 360 konzolról, mely a DirectX 9-ben is használatos technológiákon alapul, mely kiegészül még jó pár saját fejlesztéssel is. A DirectX 10 viszont egy gyökeresen megújult fejlesztés lesz, és elsőként PC-n jelenik majd meg.
Újratervezték az összes API-t, mely új kódolási technikákat igényel majd, de fontos előrer felkészülni arra, hogy ezzel együtt jár az új hardverek iránti igény, melyek már képesek támogatni ezen új megoldásokat.
A DirectX 10 a Windows Vista része lesz majd, egészen pontosan a DirectX 9.L-lel együtt, ami a DirectX 9 LDDM egy kiegészített verziója, melybe több új driver támogatása is bekerült, kompatibilitási okokból.
A DirectX 10 legfontosabb ismérve, a grafikai hardverekkel szemben sokkal nagyobb elvárásokat támaszt, ezért biztosan csökkenni fog a támogatott "vasak" száma. Ezzel viszont jobban biztosítható az, hogy egy adott játék minden hardveren ugyanúgy néz ki, ráadásul a programozóknak a fejlesztés során nem kell különböző, néha alapjaiban eltérő hardverre külön fejlesztenie.