„Az érett piacokon, Nyugat-Európában és Észak-Amerikában a cserekészülékek eladása biztosította az erős eredményeket, miközben látványos volt a növekedés a feltörekvő piacokon, elsősorban Latin-Amerikában” - mondta Ben Wood, a mobil terminálokkal foglalkozó vezető elemző.
A Nokia piaci részesedése 5.9 százalékkal visszaesett a tavalyi évhez képest - 35.6 százalékról 29.7-re, viszont növelte részesedését az első negyedévhez képest, amikor 28.9 százalékos részesedése volt. „A Motorola megtartotta második helyét erős amerikai teljesítményével, de arra számítunk, hogy a Samsung keményen harcolni fog a második helyért az év hátralévő részében” - nyilatkozott Wood. A Motorola piaci részesedése kicsit csökkent az első negyedévhez képest, Észak- és Latin-Amerikában erős volt a forgalma, míg piaci részesedést veszített Kínában.
A Gartner szerint a Samsung sikerrel növelte eladott készülékei számát, de az elemzők szerint e készülékek nem mindegyike jutott el a végfelhasználókhoz, így a harmadik negyedév Észak-Amerikában részben a leltárkészletek felszámolása jegyében telik el.
2004 első felében több mint 300 millió mobiltelefont adtak el szerte a világon, és jelenleg 620 millióra teszik az év végéig eladott készülékek számát. A Gartner szerint amennyiben folytatódik a jelenlegi trend, ez a szám elérheti a 650 milliót. Ez vagy az ennél magasabb érték azonban a készletek túlzott felduzzadásához vezet, ami leronthatja a 2005 első félévi forgalmat.