Nem attól vagyunk elájulva, hogy a járművek maguktól is képesek haladni előre úgy, hogy nagyjából nem törik össze magukat és bennük az embert sem. A Google már elég régóta teszteli a forgalomban a saját sofőr nélküli megoldását, mint ahogy számos más gyártó szintén ráfeküdt erre a dologra és a sávelhagyásra figyelmeztető, illetve az adaptív rendszerek, valamint a vészhelyzetben nélkülünk tevékenykedő funkciók segítségével félig-meddig már most is elérhető a viszonylagos önjáróság.
De az igazi mégis az lenne, ha a kormány mögött ülve szépen elhajtanánk az irányítást szolgáló kereket és a székünket megfordítva, az anyósban kuporgó utastársunkkal együtt megnéznénk valami érdekes filmet. Ezt gondolta ki a Rinspeed is az XchangE Concept képében, amit majd a Genfi Autószalonon fog bemutatni.
A svájci cég elképzelésének az alapját a Tesla Model S képezi, ami önmagában is elegáns jelenség, és ebbe applikálták bele mindazt a jót, ami az utasokat kényeztetné haladás közben, bemutatva azt, hogy miként is kellene ennek működnie.
Habár nagyobb mértékben nem változtattak a külső megjelenésen, azért apróbb átalakítások történtek, így felkerült egy hátsó szárny, de nem marat érintetlen az első- és hátsó lökhárító, valamint a hűtőrács sem, és kapott némi aranyozott díszítést, illetve van még négy darab 20 hüvelykes Borbet felni, amik hazai helyi erők megfogalmazásával élve "igen nagyot mutatnak".
A Tesla által megalkotott belső azonban alapvetően át lett dolgozva és agizmagszerint sokkal inkább hasonlít egy luxusjacht kabinjára, semmint autóbelsőre. A Rinspeed fő szempontja a mentális felfrissülés, a relaxáció és a megfelelő szórakozás volt, így a Strahle+Hess által tervezett elrendezés is ezt tükrözi a tengerkék és szürke belsővel.
Az első üléssor székeit a repülőgépek business-class ülőhelyei ihlették, ezért ezeket össze-vissza lehet forgatni annak megfelelően, hogy a benne ülő vezetni akar-e, vagy esetleg szórakozni, kikapcsolódni. A hátsó traktust egyértelműen a 32 hüvelykes 4K monitor uralja, mely ultra HD-s szórakozást tesz lehetővé, miközben a jármű szépen halad előre a maga útján, a végcél felé.
A Rinspeed szerint a székek egyenként legalább húszféle üléshelyzetet tesznek lehetővé, így tehát csakis a benne ülők fantáziáján múlik, hogy mit művelnek benne és ez az oka annak is, hogy a kormány itt inkább egy szükséges plusz felszerelés, semmint központi szerve az autózásnak. A mechanikus elemeket nélkülöző TRW szerkezet ugyanis középre tolható, így mindenki kényelmesen forgolódhat.
Ez azonban még messze nem minden, ugyanis a klasszikus műszerfal helyét az 1,2 méter széles HTML5-ös információs kijelző csíkja uralja, ami mindenféle szükséges infót megmutat a bent ülők számára. Alatta pedig a sofőrnél és az utasnál is található egy-egy LCD kijelző, melyen kedvükre olvasgathatják leveleiket, böngészhetik a webet, vagy akár videobeszélgetéseket is folytathatnak. A március negyedikén kezdődő Genfi Autószalon után még okosabbak leszünk majd és ezeket a funkciókat az oda látogatók közelebbről is megismerhetik.