A luxuscikkeket gyártó francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA pert nyert a Google ellen. A LVMH azt kifogásolta, hogy a Google a Louis Vuitton keresésekor más cégek hirdetéseit jelentítette meg, többek között olyanokét, amelyek hamisított Louis Vuitton termékekkel kereskednek. Amint az ismert a Google legnagyobb bevételét a hirdetések adják. A vállalat népszerű keresőjének találatai melletti reklámhelyet bárki megvásárolhatja.
A Google közölte, hogy még nem kapta kézhez a bíróság határozatát, azonban nem kizárt, hogy fellebbezni fog az ügyben. A kereső-óriást nemrégiben már elmarasztalta a francia bíróság egy hasonló ügyben, akkor a Le Meridien Hotels & Resorts volt a felperes. Az Egyesült Államokban ugyanakkor a Geico biztosító keresetét elutasították, a vállalat szintén azt kifogásolta, hogy a Geico szóra keresés találatai mellett versenytársak hirdetései láthatók.
Az LVMH a világ egyik legnagyobb luxuscikk-gyártója, a cégcsoporthoz olyan márkanevek tartoznak a Louis Vuitton mellett, mint a Fendi, a Donna Karan, a Givenchy, a Kenzo, a Sephora, a Tag Heuer, a Moet, a Hennessy, vagy a Dom Perignon.
Elmarasztalták a Google-t
Hirdetés
Hirdetés