A lépésre a cég az után kényszerült, hogy egyre nő az ilyen spam üzenetek száma a hálózaton, amelyen már 44 millió előfizető található. A múltban az ilyen kéretlen levelek zömét PC-ről küldték az előfizető készülékére, erre a japán mobilszolgáltató felkérte felhasználóit, állítsák be készüléküket úgy, hogy csak meghatározott doménről vagy e-mail címekről fogadjanak leveleket. Persze a szemetelők nem adták fel, csupán taktikát változtattak, és most PC helyett I-mode készülékekről indítják reklámüzeneteiket. Ez ellen a cég nem technológiával, hanem tiszta megtorlással vette fel a harcot.
Aki ellen panasz érkezik spamküldés miatt, annak átmenetileg felfüggesztik az összes I-mode szolgáltatást - a konkrét időszakról a cég nem adott tájékoztatást. Ha pedig az előfizető ismét spamküldésre vetemedne, felmondják előfizetését.
DoCoMo a spam ellen
Hirdetés
Hirdetés