A Wall Street Journal hétfőn számolt be róla, hogy az Amazon felvásárolja a videojátékosok kedvenc videomegosztó oldalát a Twitch.tv-t. Az akvizíció hírét később a két cég is megerősítette: Bezosék 970 millió dollárt fizetnek a szolgáltatásért. A bejelentés felettébb meglepő – már csak azért is, mert korábban több lap és weboldal is arról cikkezett, hogy a platformra a hozzá tartozó masszív játékosközösséggel együtt a Google-üdvöske YouTube teheti rá a kezét.
Mindkét vállalat azt reméli, hogy már az idei év második felében lezárhatják a felvásárlást. „Azért választottuk az Amazont, mert támogatják a közösségünket, osztják az általunk képviselt értékeket, hisznek hosszú távú céljainkban, és segíteni akarnak, hogy a lehető leghamarabb elérhessük azokat – írta közleményében Emmett Shear, a Twitch vezérigazgatója. – Szinte minden változatlan marad: az irodánk, a munkatársaink, a brandünk, és ami a legfontosabb, a függetlenségünk is. De az Amazon támogatásával meglesznek az erőforrásaink ahhoz, hogy még jobbá tegyük a Twitch-cset a számotokra.”
„A játékok közvetítése (...) globális jelenséggé vált; a Twitch olyan platformot épített, amely több tízmillió olyan embert köt össze, akik havonta sok milliárd percnyi játékot néznek – nyilatkozta Jeff Bezos, az Amazon vezérigazgatója. – Ahogy a Twitch, úgy mi is megszállottai vagyunk az ügyfeleinknek, és szeretünk eredeti módon gondolkodni, ezért nagyon várjuk, hogy végre tanulhassunk tőlük, és segíthessünk nekik abban, hogy még gyorsabban fejlődhessenek és új szolgáltatásokat építhessenek a játékosközösség számára.”
Az Amazon és a Twitch közti „last minute tárgyalásokról” elsőként az The Information számolt be. Később a The Verge-nek nyilatkozva egy, „az egyeztetésekben résztvevő” forrás is megerősítette, hogy a két cég előrehaladott tárgyalásokat folytat a felvásárlásról.