Ez azt bizonyítja, hogy az április 11-én elfogadott törvény hatástalan, pedig gyártó és felhasználó egyaránt optimista volt - hogy legalábbis lesz a törvénynek valamilyen hatása. David Banes, a MessageLabs regionális technikai igazgatója szerint cégük naponta több mint 50 millió üzleti e-mailt szűrt meg június folyamán, és 86 százalékuk reklámlevél volt. További 9.3 százalékban pedig vírust, trójai programot vagy egyéb ártó szoftvert találtak. A trend az amerikai, brit és ausztrál spam törvényt követően eddig az volt, hogy a törvény hatására előbb minimálisan csökken a levélszemét, majd megugrik, és folyamatosan nő.

A technológia hatékonyabb a törvénynél, ezt állítja az IDC múlt héten közzétett tanulmánya, melynek végkicsengése az, hogy az antispam megoldásokat nem használó cégek súlyos pénzügyi veszteségeket szenvednek el. Az ilyen cégeknél naponta egy e-mail felhasználó 10 percet tölt a spamek eltakarításával, ami egy 5000 fős vállalatnál évi 4.1 millió dollár veszteséget jelent. A tanulmányt megrendelő Clearswift cég kulcsot is közread, miként tudják a közepes vagy nagycégek IT vezetői kikalkulálni a levélszemét okozta veszteséget.