A technikai paraméterek mellett ma már a siker kritikus feltétele a helyesen megválasztott méret, szín és forma.Az IDC tanulmánya azt vizsgálta, hogy az elkövetkező öt évben hogyan fognak megváltozni a PC-k formatervezésével szemben támasztott vásárlói követelmények mind a közületi, mind a magánfelhasználói piacon, illetve a magasabb processzor sebesség mindent überelő szempontját mennyiben befolyásolhatják divatérvek.
A közönség egyedi design iránti fogékonyságát az Apple iMac sikere mutatja, amelyből valószínűleg sohasem adtak volna el négymillió darabot, ha nem a ma már jól ismert extravagáns külsővel dobják piacra. Az Apple az iMac 1998-as megjelenése előtt lépéshátrányba került a nagy wintel PC-gyártókkal, így újítania kellett. A kihívásra az iMac volt a - ma már tudjuk helyes - válasz.
Az IDC felmérései azonban azt mutatják, hogy mindent azért nem lehet eladni. A vásárlóközönség nagy része még mindig meglehetősen konzervatív. Így a metál színek jók, a feketék és a fehér árnyalatai jók, és jó a kék is. A hagyományos PC-piacon a többi szín azonban ma még nem nyerő. Az otthoni felhasználásra gyártott termékek esetében azonban a formai szabadság és a színhasználat lényegesen nagyobb, mint a céges piacra szántaknál. A legkonzervatívabb a laptop-piac, ahol csak elegáns darabokat lehet a siker reményével a kínálatba felvenni - állítja az IDC.
A PC-design többet jelent, mint valaha
Hirdetés
Hirdetés