Bár már eddig is tettek engedményeket bizonyos elszigetelt esetekben, pl. Thaiföldön, ahol nagy az árnyomás a nyílt forráskódú termékek részéről, de a Microsoft általában ugyanazon az áron adja a termékeit mindenütt. A feltörekvő (magyarul szegény) piacok vásárlói azonban nem tudják megvenni a cég termékeit, mert egyszerűen nincs annyi pénzük - ugyanakkor ez a szegmens egyre fontosabb a Microsoft számára, mondta Martin Taylor, a Microsoft platform stratégiájának ügyvezető igazgatója, aki úgy gondolja, hogy valami „Big Mac indexhez” hasonló rendszert kellene bevezetniük - amit az Economist magazin tesz közzé évente az egyes országok vásárlóerejének bemutatására. Ez a szoftverek esetében annyiban nehezebb, hogy a szoftver nem romlandó, és míg az olcsóbb hamburger miatt a vásárló nem utazik külföldre, az olcsóbb szoftverért viszont esetleg igen.
A különböző ár viszonylag könnyen megoldható a különböző nyelvi verziók esetében - ebből a szempontból az angol nyelvű régiók okoznak komoly fejtörést. Taylor a részletek említése nélkül elismerte, hogy a cég már több kormánnyal tárgyal az egyedi ár kidolgozásáról. Laura DiDio, a Yankee Group elemzője felvetette, hogy a Microsoft jelentős anyagi ereje folytán a testreszabott árak mellett esetleg munkahelyeket is teremthet a fejlődő országokban, de Bill Gates és felesége jótékonysági alapítványukkal is segítheti ezeket a régiókat:
„Nem akarom azt sugallni, hogy Bill Gates a jótékonykodásával csinál piacot a Windowsnak, de tény, hogy ez is segíthet”, fogalmazott az elemző.