Az üzlet azért is különösen érdekes, mert néhány nappal ezelőtt még olyan hírek keringtek, hogy az oldalon található számos szerzői jogot sértő kisfilm miatt nehéz idők elé néz YouTube.
A mindössze másfél éve indult weboldal népszerűsége mára hihetetlen méreteket öltött és az előrejelzések szerint további növekedés várható. Az oldalnak jelenleg napi 72 millió egyedi látogatója van, akik nagyjából 100 millió kisfilmet töltenek le.
Többen jelezték vásárlási szándékukat, ám végül a Yahoo-t megelőzve a Google lett a befutó. Az árat növelték azon szerződések, amelyeket több nagyobb kiadóval (CBS, Sony BMG, Universal Music) kötött a YuoTube, aminek eredményeként a kiadók saját műsoraikat népszerűsítik, emellett vélhetően a szerzőjogi viták is csendesedni fognak. Bár a vételár meglehetősen magasnak tűnik, abból kiindulva, hogy a jövő évre 3-400 milliós hirdetési bevételt jósolnak a szakemberek, igen jó befektetésnek tűnik.
Fontos kiemelni, hogy a felvásárlás nem jelent egyet az összeolvadással, a Google saját videó megosztó oldala és YuoTube a mostanihoz hasonló formában fog tovább üzemelni, érzékelhető különbség csak annyi lesz, hogy utóbbin több Google hivatkozással, esetleg tartalommal találkozhatunk a jövőben.
A Google megvette a Youtube-ot
1,6 milliár dollárért kelt el a világ harmadik leglátogatottab oldala.
Hirdetés
Hirdetés