Öt évvel ezelőtt az AOL még 106 milliárd dollárt fizetett a Time Warnerért, ekkor jött létre az AOL Time Warner, amely a nevét nemrég Time Warnerre rövidítette. A médiamamut részvényeinek árfolyama azonban a dotkom lufi kipukkanása óta sokat esett, a 2000 nyarán még 60 dollárt érő papírokat tegnap már csak 17 dollárért adták-vették a New York-i tőzsdén. A Time Warner piaci értéke jelenleg 79 milliárd dollár. A nagyobb médiavállalatok közül a Viacom és a Walt Disney 54, illetve 55 milliárd dollárt érnek, a Google legnagyobb internetes vetélytársa, a Yahoo pedig 53 milliárd dollárt.
A Google nem áll rosszul a médiapiacon, a hirdetési bevételei máris felülmúlják az olyan nagy neveket, mint a New York Times, a Washington Post, vagy a Wall Street Journalt is kiadó Dow Jones.
Az idei első negyedévben a Google forgalma a tavalyi 651 millió dollárról 1.26 milliárd dollárra ugrott, a nyeresége 64 millió dollárról 369 millió dollárra nőtt, részvényenként 1.29 dollárt tett ki. Az eredmények messze felülmúlták a Wall Street várakozásait.
A Google-papírok 293.12 dolláron zárták a keddi kereskedést, de elemzők szerint az árfolyam hamarosan elérheti a 350 dollárt is. A népszerű keresőt üzemeltető vállalat alig 10 hónapja tőzsdei cég, a bevezetéskor az árfolyam 85 dollár volt. Sokak szerint a Google a tőzsdén rettentően túlértékelt, a vállalat a legutóbbi évben összesen 3,2 milliárd dollár forgalmat bonyolított, szemben a Time Warner 42 milliárdjával. A részvények árfolyama ötvenszeresen meghaladja a részvényenkénti nyereséget, a Time Warner esetében az arány "csak" huszonkétszeres, a Disneynél huszonegyszeres. Ennek ellenére a Reuters Estimates által megkérdezett elemzők egyike sem tanácsolja a Google-papírok eladását.
A Google a világ legértékesebb médiavállalata
Hirdetés
Hirdetés