A Microsoft mindenféle reklámmal és kampánnyal igyekezett hatalmas sikert kovácsolni a Windows 8-ból, de mostanra gyakorlatilag kétség nélkül mondhatjuk, hogy elbukott, hiszen nem lett világszenzáció az egyébként kiváló rendszer. A Windows 8.1 esetben kicsit több pénzt igyekeznek majd elszórni.
Míg a Windows 8 marketingjére 241 millió dollár jutott, addig a Windows 8.1-re összesen 405 milliót szánnak. Ebből 131 millió dollárt különféle akciók keretében osztanának szét, míg 274 millió kifejezetten a marketingre és az ezzel kapcsolatos működési költségekre jutna.
A redmondi cég mindezen felül azzal is igyekszik visszatalálni a szektor élére, hogy mostantól más stratégiát alkalmaz, és odafigyel arra, milyen hardvert, szoftvert és szolgáltatást szeretnének a felhasználói. Ennek jegyében jött vissza a Start gomb is a Windows 8.1-be, bár valljuk be, nem egészen olyan formában, ahogy azt sokan szerették volna.