Miközben a Tesla óriási akkugyárral készül, a háttérből meglepetést okozhat a Dyson. A tulajdonos James Dyson elárulta, hogy 1,4 milliárd dolláros fejlesztést hajtanak végre a következő öt évben, amelynek során létrehoznak egy akkumulátorgyárat is.
A Dyson tavaly vásárolta meg az akkumulátoros startupot, a Sakti3-at, amelynek az eredményeit azonban eddig csak laborkörülmények között mutatták meg.
A haladásban a legnagyobb akadályt a költségek jelentik, a Sakti3 technológiája ugyanis egy porszívónál is 2000 dolláros többletet jelent. Egy új gyárral és a technológia terjedésével a költségek nagyot eshetnek, és ha így lesz, a Tesla is bajba kerülhet, mert az új technológiát az autókhoz is fel lehet használni. A Sakti3 korábban azt állította, kétszer nagyobb sűrűségben tudják tárolni az energiát, mint a Tesla akkui.
Mivel a Tesla nagy gyárát nehéz lenne más akkuk termelésére átállítani, ezért az autóipar más irányba is fordulhat, ha egy rivális nagyobb hatótávolságot ígér egy hatékonyabb technológiával.
Természetesen előfordulhat, hogy a kísérleti technológia végül kudarcot vall - a Tesla éppen ezért maradt a lítium-ion akkuknál, azok korlátai és Elon Musk általános vakmerősége ellenére is.