A kánikula beköszöntével végérvényesen beköszöntött a blockbuster szezon is. Ennek jegyében ismét kiengedték a dínókat, miközben a nagy, stúdiófilmektől idegenkedők is megtalálják a számításaikat romantikus, vagy díjnyertes magyar mozikban.
Jurassic World
”Isten megteremté a dinoszauruszt. Isten elpusztítá a dinoszauruszt. Isten megteremté az embert. Az ember elpusztítá Istent. Az ember megteremté a dinoszauruszt." Ian Malcolm szavai az első részből ismét visszhangoznak, hiszen az ember nem tanul a hibáiból és megint Istent játszik, aminek következtében az élet ismét utat tör magának, csak ezúttal a már működőképes parkban, a Jurassic World-ben. Azért a raptorokkal suttogó Űrlord (Chris Pratt), és jelenleg a hazánkban forgató Ron Howard kicsi lánya próbálják menteni a menthetőt Colin Trevorrow (Kockázatos túra) tolmácsolásában és Steven Spielberg produceri támogatásával, akár 3D-ben is.
Saul Fia
Gyakorlatilag hetek óta Nemes Jeles László filmjétől hangos nemcsak a hazai, hanem a külföldi sajtó is, amit már most Oscar-aspiránsnak tartanak egyesek és nem hiába. A Cannes-ban a zsűri nagydíját elnyerő film az auschwitzi Sonderkommando egyik (elképzelt) tagjáról szól, akinek feladata szerint össze kell gyűjtenie a gázkamrákban megölt emberek tetemeit, majd elhamvasztani őket. Azonban az egyik fiatal áldozatban saját fiát véli felfedezni, akit megpróbál normál emberhez méltóan eltemetni.
Távol a világ zajától (Far from the Madding Crowd)
Manapság már ritkán vannak igazán jó, színtisztán romantikus filmek, ha pedig szembejön velünk egy, eléggé esélyes, hogy a viktoriánus kori Angliában, az érzelmi elfojtások idején játszódjon. Thomas Hardy (nem, nem Mad Max és Bane megformálója) regényének a filmadaptációjában egy korát megelőzve a független és önfejű nő, Bathsheba (Carey Mulligan) próbál érvényesülni, miközben egy birkapásztor, egy jómódú földesúr és egy katona között őrlődik.