Vihar előtti csend. Április havát jobbára így lehetne jellemezni. Tavaly ekkortájt már volt egy Amerika Kapitányunk, most viszont a nagy blockbuster szezon beindulása előtt a visszafogottabb filmek kerültek terítékre, amik nem feltétlenül rosszabbak. Sőt! Akad köztük igazi ínyencség is.
A 44. gyermek (Child 44)
Kevés film foglalkozik a paranoiával telítődött kommunizmus idejében, de Daniel Espinosa (Védhetetlen) mozija, a 44. gyermek ezt a hiátust igyekszik kitölteni. 1953-ban a sztálini Szovjetunióban egy gyerekgyilkos szedi áldozatait, azonban ezt az államapparátus tagadja, elvégre a gyilkosság a kapitalizmus betegsége. Leo Gyemidovot (Tom Hardy) azonban hiába száműzik feleségével az Isten háta mögé, ő folytatja a nyomozást, amit a folytonos paranoia és az államhatalmi szervek kijátszása csak megnehezít. Nemcsak a téma vagy a megvalósítás miatt emelkedik ki ez a drámába oltott thriller a nagy átlagból, hanem olyan színészek most is kiváló játékának köszönhetően, mint Tom Hardy, Noomi Rapace, Gary Oldman vagy Joel Kinnaman.
A pláza ásza Vegasban (Paul Blart: Mall Cop 2)
A fene sem gondolta volna, hogy Kevin James vígjátéka, a nálunk már csak DVD-re érkező Pláza ásza folytatást kap, amit ezúttal rögvest a mozikba küldenek. Az első rész sajátos Die Hard paródiaként funkcionált, és ezt a hangvételt ezúttal sem hagyták el, hiszen a biztonsági őr Paul Blart (James) a családjával éppen Las Vegasban vakációzik, amikor megint elszánt bűnözőket kell megállítania… már amennyiben képes rá.
Julie kisasszony (Miss Julie)
A jobbára színésznőként elhíresült Liv Ullmann vászonra vitte August Strindberg 1888-ban íródott drámáját, a Júlia kisasszonyt, amelyben a gazdag gróf lánya (Jessica Chastain) kikezd a szolgálóval (Colin Farrell), de a társadalmi különbözőségek nem engedik meg, hogy együtt legyenek. A szokásos drámázás helyett itt azonban sajátos lelki terror alakul ki a felek között, akik az egymás iránti vonzalmuk következtében a hazugságok, az önbecsapások sűrűjében vesztegelnek.