Bő egy héttel ezelőtt nagy visszhangot kiváltott botrány tört ki a gamer világban, ugyanis a TinyBuild játékfejlesztő- és kiadó 450 ezer dollárra rúgó károkozással vádolta meg a G2A piacteret. A G2A egy digitális játékok értékesítésére szakosodott üzlet, amelyen keresztül a felhasználók eladhatják a tulajdonukban álló Steam, Origin, Uplay, vagy éppen GOG termékkulcsokat.
A TinyBuild vádja alapján az ellenőrizetlen forrásokból származó termékkulcsai miatt a múltban már többször is magyarázkodásra szorult G2A közvetett módon megkárosítja a játékfejlesztőket és a kiadókat. A piactér eladóinak egy jelentős tábora gyakorlatilag bűnöző: lopott bankkártya-adatokat vesznek a feketepiacon, majd ezek segítségével játékkulcsokat vásárolnak a fejlesztők és kiadók hivatalos viszonteladóitól (például a Humble Store-ban), végül pedig a kapott kulcsokat jelentősen áron alul eladják a G2A felületén.
Természetesen a visszaélés kiderülése esetén a pénzintézetek azonnal letiltják a bankkártyákat, így a viszonteladóhoz és a fejlesztőkhöz valójában nem jut el a pénz, viszont a bűnözők a sikeresnek tűnő fizetés után azonnal megkapják a termékkulcsokat. Mint kiderült, az ilyen csalások esetén nem igazán tudnak mit tenni a kisebb fejlesztők, ugyanis semmiféle iparági együttműködés nem történt a probléma hatékony kezelése érdekében, jelenleg irreális mennyiségű munkát igényel a lopott licenckulcsok listájának összeállítása, továbbá a kulcsok letiltása.
A TinyBuild narratívája ellenére nem érdemes a jelenlegi áldatlan állapotért a G2A-ra hárítani minden felelősséget, azonban kétség sem férhet ahhoz, hogy a vállalat munkatársai nem kezelték a súlyosságához mérten a helyzetet. A sajtó és a játékosok egyöntetűen negatív visszajelzéseire válaszul a G2A most bejelentette, hogy többféle módon is hajlandó segíteni a fejlesztőket: egyrészt a lopott kulcsok azonosítása érdekében elérhetik majd a portálon eladásra kínált termékkulcsok adatbázisát, másrészt a játékaik eladása után maximum 10 százalék részesedést kaphatnak a nettó eladási árból, harmadrészt pedig a felhasználók külön is adakozhatnak majd a fejlesztőknek.
A G2A újításai elméletileg július végén válhatnak elérhetővé a fejlesztők és kiadók számára.