Hirdetés

A tévécsatornák lehetnek a robotautó-forradalom nagy nyertesei



|

Meglepő, de az önvezető járművek elterjedéséből nem az autógyártók, hanem a tartalomfejlesztők húzhatják a legnagyobb hasznot. Legalábbis a Morgan Stanley elemzői szerint.

Hirdetés

Nyakunkon az önvezető autók kora. A technológia fejlesztésével foglalkozó autógyártók (és persze a Google) vezetői szerint már az évtized végén megjelenhetnek az utakon a robotpilóta irányította személygépkocsik. Széleskörű elterjedésükhöz azonban már hosszabb idő kell – a Morgan Stanley elemzése szerint legalább húsz év.

Az elemzőcég jóslata szerint az önvezető járművek népszerűségének legnagyobb haszonélvezői nem  az autógyártók, hanem a médiavállalatok – főként a televíziós és videószolgáltatók – lehetnek. „Becslésünk szerint a teljesen autonóm járművek évente cca. 75 milliárd sofőrórát szabadíthatnak fel, ami durván heti 6-7 órát jelent autóvezetőnként” – írták.

Hirdetés

A Veronis Suhler Stevenson becslése szerint egy átlagos amerikai jelenleg „alig” heti 65 órát tölt különféle médiatartalmak fogyasztásával. Jelentős növekedési potenciál rejlik a szegmensben – ráadásul igen valószínű, hogy az önvezető autók elterjedése nyomán felszabaduló időt elsősorban tartalomhabzsolással töltik majd a fogyasztók.

A Morgan Stanley szakértői szerint a robotautók megjelenése akár ötmilliárd dollárral is megdobhatja az újmédia iparág bevételeit. A legtöbbet a TV-társaságok kereshetik; de a videószolgáltatók is jól járnak: viszonylag rövid idő alatt jelentősen növelhetik a felhasználóik körét. Nem úgy a rádiók és a zeneipar – az ő részesedésük várhatóan visszaesik majd.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.