Mostanában a sofőr nélküli autók lettek az igazán felkapottak, már ami az autóipar távolabbi jövőjét és a tech szektor keresztezését illeti. Ennek ellenére a Toyota inkább a közelebbi jövőben és egy másik technológiában gondolkodik. Az idei CES-en a japán autógyártó is ott lesz, a fénypontba pedig az üzemanyagcellás megoldását állítja.
Az üzemanyagcellás autók hidrogén és levegő segítségével vizet állítanak elő - az eközben termelődő elektromossággal a motort hajtják meg az autóban, a kipufogóból pedig már csak vízpermet távozik. Az effajta autókkal több gyártó is foglalkozott már sok évvel ezelőtt, de végül az akkumulátoros elektromos autók élveztek nagyobb támogatást.
A Toyota most a CES-en szeretné megmutatni, mire képes az új FCV: 3 percnyi hidrogéntankolás után 500 kilométert lehet autózni vele. Még jobb hír, hogy a japánok tervei szerint már 2015-ben sorozatgyártású üzemanyagcellás autókkal találkozhatunk az utakon. Sokak szerint mindez annak a jele, hogy a Toyota hosszútávon nem hisz az akkus autókban és azok villámgyors feltöltésében.
További CES-híreink ide kattintva olvashatóak.