Május elején egy sofőr halálával végződött balesettel hívta fel magára a figyelmet a Tesla Autopilot funkciója. Az Egyesült Államokban egy Model S nem észlelte az előtte balra beforduló, magas platós nyergesvontató pótkocsiját, lassítás nélkül behajtott alá, a pótkocsi pedig lemeszelte a tetejét. Két fő technikai oka volt a tragédiának: egyrészt nagyon magasan volt a pótkocsi alja, másrészt pedig a fehér fényezés és világoskék égbolt kombinációja megtévesztette az Autopilot képfeldolgozó rendszerét.
Vasárnap a Tesla bejelentette az Autopilot vezérlőszoftver 8.0-s verzióját, ez elméletileg két héten belül elérhetővé válhat a megfelelő autókkal rendelkezők számára. Elon Musk szerint az illetékesek jelentős tweakeléseket hajtottak végre, így az Autopilot mostantól sokkal nagyobb arányban hagyatkozik a radarrendszer által nyújtott információkra, elsődlegesen nem a kamerákról érkező képet elemzi. A radarinformációkat eddig pont a megbízhatatlanságuk miatt hanyagolta az Autopilot, ám most az emelt mintavételi gyakoriság és az objektumkövetés kombinációjával sikerült csökkenteni a megtéveszthetőségének lehetőségét. A szoftver 8-as verzióval jó eséllyel nem csak a májusi tragédia, de az eddigi Autopilot-balesetek bő fele is megakadályozható lett volna.
Végül megemlítendő, hogy mostantól a vezetők aktivitására is jobban odafigyel majd az Autopilot. A sofőröknek folyamatosan fogniuk kell a volánt, ha pedig óránként három figyelmeztető jelzést figyelmen kívül hagynak, akkor lekapcsol az Autopilot, az újbóli aktiválására csak a következő leparkolás után nyílik lehetőség. Musk elmondta, hogy pont a legtapasztaltabb Autopilotozók hagyják a legtöbbször figyelmen kívül a rendszer riasztásait, közéjük tartozott a májusban elhunyt Joshua Brown is.
(Forrás: Ars Technica | Nyitókép: Marc van der Chijs)