A BMW 7-es szériája mindig is nagyban játszott, amit remekül mutat a 2015-ös modellfrissítés is. A haladás jegyében először is sokat merítettek a Project i során tanultakból, és az i3-as, valamint az i8-as autók szénszálas felfedezéseinek egy részét átültették a 7-es szériába is.
Mindennek köszönhetően a kompozit, alumínium és acél anyagok összesen 130 kilogrammot spóroltak az elődhöz képest. Ez már csak azért is figyelemreméltó, mert míg a szélesség változatlan, addig a mostani modell magasabb és hosszabb is, immáron 5098 milliméteres hossz mellett. A BMW szerint az effajta anyagkeresztezésben ez az első luxusautó, legalábbis ha ezt a kategóriát nézzük.
A luxus mellé erő is kell
A hat- és nyolchengeres, frissített motorok mind nyolcsebességes Steptronic váltót kapnak, és egyes modelleknél az xDrive összekerékhajtás is kérhető extraként. Érdekességnek számít a 740e típus, amely egy tölthető hibrid lesz. Ebben a négyhengeres benzinmotort egy elektromotor egészíti ki, és összesen 322 lóerőt tesznek le az asztalra. A CO2-kibocsátás 49 g/km, tisztán elektromos módban pedig 25 mérföld a hatótávolság.
A klasszikus megközelítést a 730d, a 740i és a 750i jelentik. A 3 és 4 literes motorok 261, 321 és 444 lóerős teljesítményre képesek.
Végre modern lett az iDrive
Még érdekesebb talán az, hogyan alakult át technikailag a 7-es széria beltere. A múltban többször kritizált iDrive rengeteget változott, és olyan trükköket tud, amelyeket a BMW többi modelljébe a következő hónapokban és években építenek csak be.
Az alaposan átalakított iDrive kijelzője például érintésérzékeny lett, tehát végre az ipades generációt követi. Emiatt a kijelző tartalmát lehet mindkét irányba simítani, a menüket megérinteni vagy éppen több ujjal kezelni, nagyítani.
Az egyik legnagyobb újítás az, hogy a gesztusvezérlés is működik. Elegendő a megfelelő mozdulattal jelezni a rendszernek, az pedig képes állítani a hangerőt vagy visszautasítani egy bejövő hívást. Minderről egy 3D-s szenzor gondoskodik, amely leolvassa a kézjeleinket, és feldolgozza azokat. Az előre beállított gesztusok mellett különböző kézmozgások is kiválaszthatóak.
Technikailag szintén érdekes az induktív, vezeték nélküli töltési lehetőség az okostelefonok számára. A kényelmet szolgálja még, hogy mind a négy utas szellőztetett masszázsülésnek örülhet, a két hátsó pedig szinte ággyá alakítható. Ezek elé ráadásul egy-egy 7 hüvelykes, eltávolítható táblagépet is tettek. A tökéletes hangulatról a Sky Lounge panoráma üvegtető gondoskodik, LED-es fénycsíkokkal.
Szerintetek mennyire fontos egy új luxusautónál, hogy tech-fronton a legújabbat, legtöbbet nyújtsa?