Manapság egy autó tech szemmel nézve nem attól lesz új és modern, hogy van benne navigációs rendszer és jó audiorendszer. Ma sokkal inkább az adatkapcsolat lehetősége, az appok és a továbbfejlesztett asszisztensrendszerek jelentik azt, amitől jövőbe mutató lesz egy autó. Természetesen a modernséghez mostanában az elektromos hajtás is hozzátartozik, így a 2014-es legjobbak listájára nem sima hajtáslánccal szerelt járművek kerültek. Mutatunk négy nagyszerű autót.
Tesla Model S (2014)
Valóban igaz, hogy a Tesla Model S nem változott olyan sokat az elmúlt két évben, de ennek ellenére még mindig az egyik legjobb sorozatgyártásban lévő autó maradt. A P85 Plus ráadásul jobb gyorsulást produkál, a Tesla gyors-töltőállomásai (ha vannak egy adott régióban) pedig hosszabb kirándulásokhoz is ideálisak, 425 kilométeres hatótáv mellett. Bármilyen sebességről is akar vele gyorsítani valaki, elképesztő erő áll a rendelkezésére. Az elektromos hajtáslánc miatti csodák mellett belülre is jutottak különlegességek, hiszen az LCD-s műszerfal a mai napig remekül néz ki, és 3G-s adatkapcsolat is van hozzá. A nyáron a Tesla további extrákkal is frissített, mint például a sávtartási asszisztens.
Infiniti Q50S Hybrid (2014)
Az Infiniti sokat fektetett a márka megújításába, ennek az egyik jele pedig a Q50S Hybrid. A G37 "utódja" új külsőt és tech jellegű extrákat kapott. A hibrid hajtáslánc mellett kormányzási segéd is van benne, illetve az automata váltót még a navigációs rendszer is segíti pluszban. Természetesen a különböző sávtartási segédek igen fejlettek, és már-már egy sofőr nélküli autó képességeit feszegetik. A sportosabb vezetés kedvelői is megtalálják benne amit keresnek, a hibrid hajtás ugyanis meglehetősen nagy erőt tart készen a gázpedál alatt. Az új infotainment rendszer ráadásul már az okostelefon appjait is képes integrálni.
Audi A3 (2015)
Az új Audi A3-at alaposan előkészítette a gyártó, és bár sokak számára hatalmas csalódás, hogy szedán lett belőle, a visszajelzések szerint nagyszerűen sikerült. Remek hír, hogy már 4G-s adatkapcsolat is van benne, amit a Google Earth-ből származó térképekkel és navigációs rendszerrel egészítettek ki. Furcsa módon az A3-as sok tekintetben többet nyújt tech-fronton, mint a drágább Audik. Elektromos hajtás mindenesetre nincs benne.
BMW i8 (2015)
A BMW elektromos próbálkozásai közé sorolható az i3 és az i8 is, a kettőből viszont egyértelműen az i8 a tetszetősebb darab. Úgy néz ki, mint egy utcára gördült koncepció, szénszálas vázzal rendelkezik, a használatot pedig tech oldalon a BMW Connected appok is segítik, valamint az asszisztens jellegű funkciók. Az első kerekeket elektromos motor hajtja, míg a hátsókat egy turbófeltöltős, 1,5 literes, 6-sebességes váltóval kiegészítve. A turbó késlekedését az elektromos motor hivatott kiiktatni.
Nektek tetszik a hibrid hajtás ötlete?