Hirdetés

Elon Musk kapaszkodhat



|

A BMW megszorongathatja a Teslát az elektromos autók piacán. Kapós lehet az i3 és az i8 is.

Hirdetés

A BMW eladási és profitrekordról számolt be nemrég kiadott negyedéves pénzügyi jelentésében, a német luxusautó-gyártó szárnyalása elsősorban új modelljeinek volt köszönhető. A cég nemrég bemutatott elektromos hajtású járműveiből ugyan csak 2000 darab fogyott világszerte – ami nem sok, tekintetbe véve, hogy összesen 430 000 propelleres orrdíszű autót adtak el –, de az elemzők mégis komoly lehetőségeket látnak a BMWi-szériában. Olyannyira, hogy sokuk az e-autópiac jelenlegi vezetője, a Tesla legnagyobb kihívójának tartja a bajor vállalatot.

A BMW menedzserei nemrég, a vártnál nagyobb keresletet látva úgy döntöttek, növelni fogják elektromos kisautójuk, az i3 gyártási kapacitását. A 10,8 millió forint körüli kezdőáron kínált i3 egy feltöltéssel 160, az opciósan rendelhető kiegészítő benzinmotorral pedig 320 kilométert tud megtenni. Európában tavaly mutatták be, Amerikában pedig a jövő hónapban fog debütálni.

Szendvicsstratégiát követnek

A bajorok az i3 mellett az i8-at is átdobják a tengerentúlra. A 38 millió forintos sportautó tisztán elektromos üzemmódban ugyan csak harminc-egynéhány kilométert tud megtenni, hibrid meghajtással viszont több mint 480-at. Sirályszárny ajtók, 357 lóerő, futurisztikus szénszál-alumínium kaszni – nem véletlen, hogy az i8 láttán szinte minden autórajongónak összefut a nyál a szájában.

Merkel kancellár és az i3

A BMW egyik most futó modellje sem hasonlít a Model S-re. Az i3 fele annyiba kerül, és csak fele akkora távolságot tehetünk meg vele egy feltöltéssel, mint a Tesla autójával. Az i8 kétszer olyan drága, ráadásul nem is tisztán elektromos, hanem hibrid hajtású, viszont igazi szupersportkocsi.

A németek láthatóan az üzleti iskolákban csak „szendvicsstratégiaként” emlegetett harcmodorral próbálkoznak: egy olcsóbb és egy drágább autó egyidejű piacra dobásával megpróbálják harapófogóba szorítani a riválisukat. A Barclays felhívta a figyelmet azokra a kutatásokra, amelyek szerint a legtöbb olyan autós, aki Teslára vált, korábban Toyotát, Mercedest – vagy éppen BMW-t vezetett.

Hirdetés

Ütközési pályán a BMW és a Tesla

Az elemzők szerint a BMW i-szériája elsősorban a Prius-hívő kanapé-környezetvédők és a németautó-rajongók számára lehet vonzó. „A Tesla Model S-t a Prius-tulajdonosok és a presztízst, illetve a teljesítményt preferáló vásárlók is kedvelik; legközelebbi versenytársai a Porschék és az Aston Martinok – írták. – Azoknak a sofőröknek a számára, akik olyan autókat szeretnének vásárolni, amelyeket nyugodtan leparkoltathatnak az exkluzív éttermek előtt (véleményünk szerint ez Dél-Kaliforniában fontos szempont) az i8 is remek választás lehet. A BMW i3-mal már más a helyzet, ez a modell vélhetően inkább az olyan volt priusosok körében lesz népszerű, akiket jobban foglalkoztat a környezetvédelem, mint az, hogy hova parkolják az autójukat.

A Barclays előrejelzése szerint a BMW a következő néhány évben legfeljebb harmadannyi elektromos autót tud majd eladni, mint a Tesla; az i-széria értékesítései a BMW összesített bevételének alig két százalékát hozzák majd. Ennek ellenére  úgy látják, hogy a tőkeerős német cég hosszabb távon komoly veszélyt jelenthet amerikai versenytársa eladásaira – és nem mellesleg, tőzsdei megítélésére – nézve.

Musk és a Model S

A piac persze folyton változik. A hírek szerint a BMW 2015-ben mutathatja be első elektromos hajtású szedánját, az i5-öt, ami már közvetlen konkurense lehet a Model S-nek. Várhatóan Elon Musk cége sem tétlenkedik majd; ha minden igaz, pár éven belül piacra dobják az „Average Joe-nak” szánt, 35 000 dollár körüli áron kínált Gen III-at, ami viszont az i3-mal indulhat egy ligában.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.