Ebben a cikksorozatunkban olyan autókat mutatunk meg 50 évre visszamenőleg (első, második és harmadik rész), amelyek nem csak a saját idejükben vonták magukra a figyelmet, hanem sok évvel a virágkoruk után is maradtak rajongóik, ráadásul megbecsült névként kerültek be az autós történelemkönyvekbe.
BMW M3 (E30, 1988)
A BMW M3 nem csak a túraautós versenyeken lett nagy név, hanem a hétköznapokban, az utcán is. A sportos szedán fogalmát részben még mindig ez jelenti, és ráadásul olyan jól nézett ki, hogy még ma is megbecsült pillantásokat vált ki az emberekből.
Audi 90 quattro IMSA GTO (1989)
Az Audi versenyautója azért volt nagyon különleges, mert az első 10 versenyéből 7-et megnyert. Ez volt azonban az első és egyetlen szenzonja, utána távozott a mezőnyből.
Porsche 956 (1982)
A 956-os megnyerte az első fellépését Silverstone-ban, majd egy hónappal később Le Mansban is diadalmaskodott. A 956, majd később a 962-es testvére összesen ötször nyertek Le Masban, háromszor vitték az első helyet a Daytonán, és minden sorozatban, amiben indultak, legalább egy bajnoki címet szereztek.
McLaren F1 (1992)
1992 és 1998 között összesen 106-ot gyártottak ebből a sportautóból, amely 1998-ban a világ leggyorsabbjának bizonyult. Annak ellenére, hogy három ülés van benne, a mai napig sok riválisánál könnyebb és jobb autó maradt. Bár nem pályaautónak készült, az átalakított változata a versenyeken is bizonyított az utcai modell után.
Dodge Viper GTS
Bob Lutz anno akart egy modern Cobrát csinálni, azonban a Chryslernek számos szabálya volt, ami miatt ez nem jött volna össze. Többet is meg kellett szegni a Dodge Viper GTS érdekében: a tetőről, az ABS-ről és a tapadásvezérlésről is lemondtak.
Mazda Miata
Az 1995-ös Miata bár nem hódította meg teljes mértékben a világot, nagyszerű roadster lett, ami a mai napig közkedvelt választás annak, aki egy új autózási élményt szeretne megtapasztalni.
Thrust SSC
A hangsebességet is áttörő Thrust SSC 1997-ből származik, és a világ leggyorsabb keréken gördülő járműve volt - 763 mérföld per órás csúcssebességgel, és vadászpilótával.
Panoz Esperante
Don Panoz 1997-ben úgy döntött, hogy egy orrmotoros GT-autóból prototípust csinál Le Manshoz. Mindenki szerint rossz ötlet volt, és végül annak is bizonyult - mégis jól nézett ki.
Mazda 787B
Bár nem volt olyan gyors, mint a riválisai, 1991-ben Johnny Herbert, Volker Weidler és Bertrand Gachot egy nagyon megbízható Mazda 787B-vel mégis diadalmaskodott Le Mansban. A Mazda azóta sem ért el hasonló eredményt.
Williams Renault FW14B
Az Adrian Newey által tervezett kasznit Patrick Head aktív felfüggesztése egészítette ki. A dizájn annyira ígéretesnek bizonyult, hogy Nigel Mansell mégsem vonult vissza, hanem újra csatlakozott a Williamshez.
Ne feledkezzünk meg a Tesla remekművéről sem - a Model S-t már korábban is megmutattuk nektek:
Ti gondolkoztatok már roadster vásárlásán?