Amikor elfogadják egy sorozatgyártásra szánt autó végső terveit, akkor biztosra még nem lehet tudni, hogy pár év múlva megunt és elöregedett formával lesz dolgunk vagy akár évtizedek múlva is elismerő pillantásokat vált ki a dizájn az emberekből. Természetesen vannak átlagos eredmények és kirívó példák is. Sorozatunk első része után mutatunk még néhányat az elmúlt 50 év legemlékezetesebbjei közül.
Shelby GT350R
Az 1965-ös GT350R-rel Carroll Shelby igazán nagyot húzott, hiszen az utcai versenyautó a legjobbkor robbant be a piacra. Nem utolsósorban gyors, kegyetlen és hatékony modell lett.
Jaguar E-Type Coupe Series 1 4.2
Az E-Type sokak szerint a száguldásról és a szexről szól, a kupé - amibe 4,2 literes motor került - pedig azért számított nagyon különlegesnek 1965-ben, mert a roadster tökéletes jegyeiből sikeresen ültetett át néhányat ebbe a formába is.
Lincoln Continental
Az 1964-es Lincoln Continental egy olyan átalakítható autó volt, amely kivételes jelenségnek minősült. Ami azt illeti, a mai napig meghatározó külseje van, amiből néhány elemet megpróbáltak az utóbbi években is felhasználni.
Citroen SM
Az 1970-es Citroen SM-re anno maga Jay Leno mondta azt, hogy a mai napig a jövőnek tűnik. Egy biztos: a formája még ma sem mondható lerágott csontnak vagy egyszerűnek.
Chaparral 2J
Néhány mérnöknek mondhatni elgurult a gyógyszere, amikor egy hómobil motorjával a földhöz passzírozták ezt az autót. Olyannyira gyors lett az 1970-es alkotás, hogy be is tiltották.
Chrysler Wing Twins
Nem elég, hogy elképesztő erő volt ebben az autóban, de a hátsó szárny a NASCAR-ból jött, és ráadásul teljes mértékben funkcionális volt. 200 mérföld per órás száguldást garantált.
De Tomaso Pantera
Ebbe az 1972-es autóba egy Ford V8-as került, ötsebességes ZF váltóval. Tulajdonképpen a középosztály GT40-esének tartották.
Lancia Stratos
Vérbeli szörnyeteg, sport- és raliautó volt az 1973-as Lancia Stratos. A rali-vébén meglehetősen sikeresnek bizonyult, 1974-ben, 75-ben és 76-ban is megnyerte a világbajnokságot.
Pontiac Trans Am
Az 1978-as Pontiac Trans Am igazi izomautó szeretett volna lenni, és ami azt illeti, filmes sikerei is voltak. 1977-ben a Smokey és a Bandita című filmben is szerepelt.
Lamborghini LP400
Bár a Miura csinosabb darab volt, a Countach akkoriban sokkal lehetetlenebbnek tűnő alkotás volt. Ez természetesen önmagában is sikert érő recept.
Ti milyen autóról álmodoztatok (vagy álmodoztok) a jogsi megszerzése előtt?