Az elektromos autók az elmúlt néhány évben óriási fejlődésen mentek keresztül, és egyre több márka jelzése alatt kezdenek feltűnni a közutakon is. Ma már egyáltalán nem kísérleti technológiákról vagy koncepciókról beszélünk, az elektromos autó elérhető valóság.
Van azonban az effajta autóknak egy gyenge pontja, amely egyelőre mindegyikre jellemző. Gyakorlatilag ugyanaz a probléma velük, mint a mai okostelefonokkal. Hiába egyre jobbak, egyre erősebbek, sajnos az akkumulátoruk nem bírja olyan sokáig, mint szeretnénk. Azt pedig valljuk be, egy benzinmotort berakni a csomagtartóba azért, hogy töltést generáljon az elektromos motorok számára, se nem zöld, se nem menő egy elektromos autónál.
Segíthet a gumi
A Goodyear egy érdekes megközelítést alkalmaz a kérdéshez. A gumigyártó ötlete az, hogy menet közben, az aszfalton próbálja meg feltölteni az elektromos autók akkuit. Mindezt a BH03-as koncepcióval érnék el, amely egy speciális gumiabroncs.
A BH03 a vezetés közben generált hőt alakítja át elektromos energiává, amelynek a segítségével már fel lehet tölteni az autó beépített akkumulátorait. A technikai részletek egyelőre nem teljesen tiszták, de azt tudni, hogy lesz belül egy réteg termo-piezoelektromos anyag. Ez alakítja át a hő által termelt energiát elektromossá, méghozzá normál vezetési körülmények alatt.
A BH03-as abroncsot úgy tervezték, hogy ultra-fekete mintázatú legyen - ez azt a célt szolgálja, hogy az anyaga jobban elnyelje a fényt és a hőt. A napfény akár az álló, parkoló autón is képes lehet úgy felmelegíteni a gumikat, hogy azok állás közben is energiát állíthassanak elő a hőből.
További kísérletek
A Goodyear egy másik koncepcióval is kísérletezik mostanában. Ebben az abroncsban gyakorlatilag három cső található, illetve egy belső pumpa, ami menet közben az útviszonyoknak megfelelően képes alakítani a gumi nyomását.
Egyelőre mindkettő koncepció formájában létezik. Bár bemutatták őket már kiállításokon is, igazából nem várható, hogy a közeljövőben megvásárolhatóak lesznek. Egyelőre inkább azt a célt szolgálják, hogy megnézhessük, milyen megoldásokat tartogatnak a jövő abroncsai.
Szerintetek hogyan lehetne még megoldani az elektromos autók hatótáv-problémáját?