Néhány évtizeddel korábban a koncepcióautók vad, merész és lehetetlen álmoknak számítottak. Mindössze azért készültek el, hogy az autógyártók jövőbe mutató technológiáit fitogtassák. Ma a helyzet már egészen más. A koncepcióautók ma azért készülnek, hogy teszteljék az új dizájnokat, és olyan járműveket mutassanak, amelyek néhány éven belül a közutakon rohangálhatnak. Most mutatunk néhány olyan autót, ami a nagyon érdekes látványtervek után tényleg megszületett.
Plymouth Prowler
Egyben retró és jövőbeli volt a Prowler, ami az 1990-es évek egyik legnagyobb meglepetésének bizonyult. A lila koncepcióautó hatalmas elismerést vívott ki magának az 1993-as Detroit Shown, így aztán elő is készítették az 1997-ben valóban megkezdődött sorozatgyártásra. Sajnos a motor nem lett olyan erős, mint várták, mindössze egy 214 lóerős, 3,5 literes V6-os került bele. Az 1999 és 2002 között készült utolsó modelleket már 253 lóerős kiadásban árulták.
Kia Soul
A Kia a 2000-es években mindent megtett azért, hogy a fiataloknak szóló képet alakítson ki magáról. Az unalmas autók helyett aztán 2006-ban valami merésszel próbálkoztak, a Toyota Scion nyomán. 2006-ban, Detroitban mutatkozott be a dobozforma Soul, amely 2010-ben elsőként kétliteres, négyhengeres motorral és ötsebességes váltóval érkezett meg.
Audi TT
A kis német sportautók nagyon kedveltek voltak az 1990-es években, így érthető módon az Audi sem lóghatott ki a sorból. Egyszerű és modern, addig nem látott formát tettek le az 1995-ös Audi TT terveivel az asztalra. Az 1998-tól sorozatban is gyártott modell valamivel csúnyább volt a terveknél, de még így is másolandó ikonná vált a riválisok számára - olyannyira, hogy az elmúlt 15 évben alig változtatott rajta a gyártó.
Ford GT-40
A Ford GT-40-es legendája először még az 1960-as években tudta legyőzni a Ferrarikat. A siker újbóli felélesztése érdekében 2002-ben mutatkozott be az új koncepció Detroitban, és mindenkit megőrjített, jó értelemben. 2005-ben végül mindenkit meglepett a Ford, hogy valóban megépítette az 500 lóerős szörnyeteget. A Ferrari 360 Modenánál gyorsabb is lett, az eredeti vételáránál pedig még többet ér azóta.
Volkswagen Beetle
1994-ben Concept One néven debütált a Volkswagen újdonsága, amely a Beetle retró-modern újragondolása volt. A sorozatgyártás csak 1998-ban kezdődött el, átszabott formával, de nagy sikerrel.
Dodge Challenger
2006-ra gyakorlatilag három évtizede nem volt semmilye a Chryslernek, amivel versenyezhetett volna a Ford Mustanggal vagy a Chrevy Camaróval. A 2006-os Dodge Challenger koncepció éppen ezért nagyon üdvözölt darab volt. 2008-ban végül a szériamodell is megérkezett, ami a mai napig remekül fest.
Szerintetek melyik volt a legmerészebb próbálkozás?