Az Apple általában csak csendben vásárol fel cégeket, néha azonban nagyobb összegű és nyilvánosságra hozott befektetésekkel is előáll.
Ezúttal 1 milliárd dollárt fektettek a Didi Chuxing vállalatba, ami gyakorlatilag a kínai Uber. Az Apple ezzel a lépéssel szeretné jobban megérteni Kínát és a kínai piacot, ami az amerikai után a második legnagyobbnak számít.
Tim Cook szerint stratégiai okokból fektettek a kínai cégbe ennyi pénzt, és szeretnének a kínai szektor bizonyos részeiről többet megtudni. Hosszabb távon azt várják, hogy meg is térül a befektetés.
Ez egyébként a legnagyobb befektetés, amit a Didi valaha kapott. A korábban Didi Kuaidi néven futó cég a legnagyobb Kínában a maga kategóriájában. A piac több mint 87 százalékát birtokolja, így az Uber szinte csak "szenved" mellette. Több mint 400 kínai városban több mint 300 millió használója van a szolgáltatásnak, ami naponta 11 milliónál is több fuvarért felel.
Az Apple-t eddig nem igazán érdekelte a közlekedés, de a CarPlay után jó eséllyel már egy saját autón is dolgoznak, mint az utóbbi hónapok pletykái jelzik.